logo gemMtr klrArtikel 16 Verkeersdoeleinden 1

 

1.      Doeleindenomschrijving

De op de plankaart A als verkeersdoel­einden 1 aangegeven gronden zijn, met inachtneming van het bepaalde in arti­kel 22 voor zover het tevens betreft gronden met de bestemming beschermings­zone, bestemd voor:

-        verkeersdoeleinden in de vorm van hoofdontsluitingswegen, secundaire ontsluitingswegen, fiets- en voetpa­den en parkeerplaatsen;

-        doeleinden van openbaar nut;

-        groenvoorzieningen;

-        voor zover de aangegeven gronden zijn gelegen in het gebied aangewezen als beschermd stadsgezicht moet de be­stemming in overeenstemming zijn met de structuur en de karakteristiek van het beschermd stadsgezicht c.q. het behoud ervan moet gegarandeerd zijn.

 

2.      Beschrijving in hoofdlijnen

De in lid 1. omschreven doeleinden worden, met inachtneming van het bepaalde
in artikel 7, als volgt nagestreefd:

a.      de verkeersdoeleinden met wegprofiel 1 en 2 krijgen het karakter dat bij een langzaamverkeersroute in het plangebied behoort;

b.      de verkeersdoeleinden met wegprofiel 3 t/m 6 krijgen het karakter dat bij de secundaire ontsluiting in het plangebied behoort;

c.       de verkeersdoeleinden met wegprofiel 7 krijgen het karakter dat bij een stadsautoweg behoort;

d.      de verkeersdoeleinden met wegprofiel 8 krijgen het karakter dat bij de hoofdontsluiting van het plangebied behoort;

e.      de structuur en de karakteristiek van het in de bestemming gelegen beschermd stadsgezicht blijft behou­den evenals het als monument geclassificeerde Watertorentje.

 

3.      Bouwvoorschriften

a.      Op de tot verkeersdoeleinden 1 be­stemde gronden zijn uitsluitend an­dere bouwwerken toegestaan die in overeenstemming zijn met het hierna bepaalde onder b. en met de bepalin­gen in lid 1. en lid 2. van dit ar­tikel;

b.      de hoogte van de onder a. bedoelde andere bouwwerken mag maximaal 10,00 m. bedragen.

 

4.      Inrichting

a.      De tot verkeersdoeleinden 1 bestemde gronden mogen niet anders worden ingedeeld dan overeenkomstig de op de plankaart A aangegeven wegprofie­len;

b.      in afwijking van het onder a. be­paalde is het toegestaan de verhar­dingsbreedte te vergroten t.b.v. in- en uitvoegstroken en bushaltes, mits het aantal rijbanen resp. rijstroken overeenkomstig het op de plankaart A aangegeven aantal gehandhaafd wordt.