Plan:
Maastricht West
Status:
concept
Gemeente:
Maastricht
Plantype:
ex art. 10 WRO beheer/ontwikkeling
Artikel 12. Verkeersdoeleinden
12.1. Doeleindenomschrijving

De op de plankaart A als verkeersdoeleinden aangegeven gronden zijn, met inachtneming van het bepaalde in de artikelen 3 lid 11., 19, 20, 20A, 22 en 23 voor zover het betreft archeologisch attentiegebied, beschermingszone a, beschermingszone b, beschermingszone c, grondwaterbeschermingsgebied resp. onderaards gangenstelsel, bestemd voor:

- verkeersdoeleinden en parkeervoorzieningen;

- doeleinden van openbaar nut;

- groenvoorzieningen zoals tussenbermen,

en voor zover op de plankaart A aangegeven met:

- het cijfer 1 voor zoneplichtige wegen op grond van de Wet geluidhinder, artikel 74,

en voor zover op de plankaart A aangegeven met:

- het cijfer 2 voor wegen die niet zoneplichtig zijn op grond van de Wet geluidhinder, artikel 74 en met dien verstande dat motorbrandstofverkooppunten niet zijn toegestaan.

12.2. Bouwvoorschriften

Op of in de tot verkeersdoeleinden bestemde gronden mogen uitsluitend andere bouwwerken worden gebouwd die qua aard en afmetingen bij de bestemming passen met een hoogte van maximaal 10,00 m.

12.3. (vervallen)

12.4. Wijzigingsbevoegdheid

A. Burgemeester en Wethouders zijn bevoegd de gronden op de deelplankaart A Annadal begrensd door de lijn afbeelding "o1052.jpg" en aangegeven met het cijfer I te wijzigen in kantoordoeleinden en woondoeleinden met inachtneming van de volgende bepalingen:

- bij deze wijziging zijn tevens de bestemmingen bijzondere doeleinden en groenvoorzieningen gelegen op de gronden binnen de begrenzing aangeduid met I betrokken;

- voor de totale grond binnen de begrenzing aangeduid met I geldt een bebouwingspercentage van maximaal 50, een aantal bouwlagen van maximaal 5 en een bedrijfsvloeroppervlak van maximaal 5.000 m²;

- het Ministerie van Economische Zaken, rijksconsulentschap Limburg wordt ter zake gehoord en

mits dit om economische redenen noodzakelijk is, de parkeerbalans in de directe omgeving niet nadelig wordt of kan worden beïnvloed en de ruimtelijke kwaliteit ter plaatse niet onevenredig wordt aangetast.

B. Burgemeester en Wethouders zijn bevoegd de bestemming verkeersdoeleinden te wijzigen in de bestemming bijzondere doeleinden met een maximaal oppervlak van 500 m². ten behoeve van doeleinden van openbaar nut.

C. Burgemeester en Wethouders zijn bevoegd het plan te wijzigen voor zover het betreft:

- de verplaatsing van de bestemming verkeersdoeleinden aangegeven op de plankaart A met een afstand van maximaal 25,00 m. gemeten uit het hart van de bestemming en met handhaving van het ter plaatse aanwezige profiel. De oppervlakte van de aanliggende bestemmingen, die in deze wijziging betrokken zijn, blijft gelijk resp. wordt op redelijke wijze gecompenseerd;

- de verbreding van de bestemming verkeersdoeleinden ter plaatse van de Cabergerweg tot een maximale breedte van 25,00 m.;

indien dit ter plaatse noodzakelijk is voor o.m. realisering van verkeerskundige maatregelen die de verkeersveiligheid en/of de doorstroming bevorderen.

D. Bij de wijzigingsbevoegdheid van Burgemeester en Wethouders wordt de procedure in acht genomen zoals vermeld in artikel 28 lid 3.